90° V-twin je typická konfigurace Ducati motorů již po desetiletí a Ducati mu stále věří a investuje do něj. Nyní je čas na razantní změnu - Ducati přichází s nejlehčím dvouválcovým motorem svojí historie. Nový V2 motor o objemu 890 ccm s proměnlivým časováním ventilů dává výkon až 120 HP v necelých 11tis. otáčkách a kroutící moment až 93 Nm ve zhruba 8tis. otáčkách. Je výkonnější než Testastretta 11° dosud používaná například v Multistradě V2 a zároveň má lineárnější průběh kroutícího momentu než motor Superquadro, dosud používaný například v Panigale V2. Ventilový rozvod je DOHC s rozvodovými řetězy, servisní inaterval 30.000 km. Navíc motor váží pouhých 54,4 kg. Svojí agilností, variabilitou výkonu a nízkou hmotností je předurčen do středně výkonných modelů značky Ducati.